27 Ağustos 2015

Prag Hatırası

Oturum kartımın geç gelmesinden dolayı, son anda bir Prag tatili yapalım dedik. İstanbul'a gitmeme sayılı günler kala araya bir Prag sıkıştırmak gayet eğlenceli oldu. 22 Ağustos Cumartesi günü için biletlerimizi aldık. Otelimizi de ayarladık.
Sabah Prag yolculuğu için Krakow otogarındaydık. Sabah 9:00 da otobüsümüz hareket etti. İlk durak Bohumin.
Saat 12 de Bohumin tren istasyonuna vardık. Ortalama 3,5 saat süren bir yolculuk bizi bekliyordu.
Trene gelmeden önce tam Polonya çıkışında, hafif bir aksiyon yaşadık. Sınır polisi otobüsümüzü durdurdu. Filmlerdeki gibi yanımızdan giderken kırmızı bir işaret gösterdi şöföre. Sonra aracı takip etmeye başladık. Bir benzinlikte dururdu bizi. Pasaportlarımızı topladılar. Artık Pasaportla ne yaptılarsa, Ukraynalı bir çocuğu aşağı indirdiler. Biz 6-7 dakika bekledik. Bu arada telefon görüşmeleri yaptılar. Sonra sorun çözüldü ve yola devam edebildik.
Açıkcası otobüs ve tren, nasıl olur bu yolculuk diye biraz endişeliydim fakat her şey sorunsuz bir şekilde yolunda gitti. 15:20 'de Prag'a vardık.
Otelimizi son anda bulmamıza rağmen tren garına yürüme mesafesindeydi. İlk işimiz otele gidip, sırt çantalarımızı bırakmak oldu. Bu arada resepsiyondaki kızı biraz çıldırttık. İlk verdiği odada iki tane tek kişilik yatak vardı. (Biz otele çift kişilik oda istediğimizin bilgisini yazmıştık, onlar da bunu onaylamışlardı.) Biz de bu oda olmaz dedik. Anahtarı geri götürdük. Odamızı değiştirdi lakin değiştirmez olaydı. Birinci katta, küçücük berbat bir oda verdi. Bizde yeniden itiraz ettik. Yok bu oda kalsın. Biz ilkini geri istiyoruz dedik. Kız da odayı başkasına verdiğini söyleyip bize çatı katından bir oda verdi. Bu ufak krizi de aştık ve en sonunda çantaları odaya bırakmayı başardık.

Ben yemek için bir yerler arayayım dedin internette. Ne göreyim; Prag'da bir Türk restoranı. Hemen soluğu orada aldık. 5 aydır Türk yemeği yiyememiştim. Gittiğimizde lahmacun, adana, şalgam, künefe ve çay ile midemi tıka basa doyurdum . Bize faturası 843 Krona oldu.

Harika bir yemek sonrası şehirde kısa bir tur attık. Gezerken Astronomik saatin gösterisine denk gelip onuda izledik. Bir kafede oturup, Pazar gününe ait gezi planımızı çıkardık. Saat 21:30 gibi otelimize döndük. Pazar günü bol bol yürüyeceğimizi bildiğimizden, dinlenmek ve enerji toplamak için erkenden uyuduk.