13 Haziran 2015

Wroclaw'da ne yenir ne içilir...

Başlığıma aldanıp, Polonya yemeklerini yediğimi düşünenler varsa , çok büyük bir yanılgı içindeler. Çünkü 3 günlük gezimizde hiç Polonya yemeği yemedim :) Sadece Wroclaw'ın meşhur ballı birasının tadına baktım. Bir bira sevmez olarak onu da beğenmedim :)
Şimdi kısa kısa gittiğim mekanları yazıyım ki , benim gibi kısacık geziler yapacaklara bir fikir verebilsin :)
Sabah erken saatte yapılan tren yolculuğu beni oraya vardığımızda epeyi acıktırmıştı. Sokaklarda dolaşırken FC Nalesniki çıktı karşımıza. Tam olarak sayıyı hatırlamıyorum fakat 150 ye yakın krep çeşidi vardı :) Tatlı ve tuzlu diye ayrılmıştı. Ben menüdeki 58 numarayı seçtim :) İçinde çilek, kivi, nutella , krema ve orman meyveleri vardı. Beklediğimden daha büyük bir porsiyon geldi. Hepsini de afiyet ile mideme indirdim.
Daha sonra kiraladığımız evi bulduk. Sırt çantalarımızdan kurtuluk tüm gün şehri gezdik.

Akşam yemeği tercihimiz, bir  İtalyan restoranı olan Va Bene oldu.  Fakat o kocaman krepten sonra ben sadece tavuklu salata ile günün son yemeğini yemiş oldum. Aklım da Onur'un yediği carbonarada kalmadı değil :)

Akşam ise bir şeyler içmek için bir bar aradık. Daha önce bir yerde okumuştum. Ballı biraları meşhur diye. Onu tatmak için Spiż'e gittik. Mekanın içinde kocaman bira kazanları sizi karşılıyor. Çok hoş bir görüntüsü var  fakat bira konusunda aynı şeyi söyleyemeyeceğim :) Malum bira ile aramda çözemediğim bir hoşnutsuzluk durumu var.

Bir günde ne çok yiyip içmişim. Yazınca farkına vardım :) Zaman kısıtlı olunca, onu da deneyelim. Burayı da görelim telaşı olduğu için hep bunlar.

İkinci günde pek abartmadım olayı. Evde sabah kahvaltımızı yaptık.  Akşam ise farklı bir İtalyan restoranına gittik. Bu seferki durağımızın Bernard oldu. Ben harika pişmiş etlere sahip olan Bernard's pasta yedim. Yanında içtiğim greyfurtlu limonatası da benden tam not aldı :) Mekan turistlik olduğu için biraz pahalıydı fakat parasının hakkını fazlasıyla verdi diyebilirim.

Yemek faslını bitirdikten sonra , bir bakalım burada gece neler oluyormuş dedik. Cumartesi akşamı olmasından dolayı publar dolup taşıyordu. Bizde boş bulduğumuz bir yere oturduk. Dışarıda yer bulabildiğimiz için  de şanslıydık ve harika havanın tadını çıkardık.